REKLAMAČNÍ ŘÁD
Nové zboží
Záruka na zboží zakoupené v internetovém
obchodě www.dfarchiv.cz se řídí platnými zákony. Zákazník má právo podle
paragrafu §616 občanského zákoníku na bezplatnou a bezodkladnou nápravu, pokud
je zboží v rozporu s kupní smlouvou (zboží neodpovídá fakturovaným nebo
objednaným položkám) do 6 měsíců od převzetí zboží. Standardní záruční doba je
24 měsíců a záruční lhůta začíná běžet v okamžiku převzetí zboží. Záruka se
vztahuje na všechny vady omezující možnost řádného použití zboží. Záruka se ale
nevztahuje na opotřebování běžným užíváním.
Použité zboží
Podle § 2165 občanského zákoníku je
kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží
v době 24 měsíců od převzetí. Podle § 2167 občanského zákoníku se ustanovení §
2165 nepoužije u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím. Podle § 2168 občanského
zákoníku si lze při koupi použitého spotřebního zboží ujednat zkrácení doby pro
uplatnění práv z vadného plnění na polovinu. Potvrzením objednávky/rezervace
zboží v kategorii ANTIKVARIÁT označeno POUŽITÉ zboží z našeho
internetového obchodu přistupujete na toto ujednání o zkrácení doby pro uplatnění
práv z vadného plnění na 1 rok.
·
Reklamace se oznamuje výhradně e-mailem
na adresu reklamace@svetceskehofilmu.cz.
·
Oznámení reklamace musí obsahovat popis
závad, číslo objednávky nebo faktury, emailový a telefonní kontakt.
·
Prodávající do 5-ti
pracovních dní rozhodne o reklamaci a vyrozumí kupujícího emailem nebo
telefonicky.
·
Vyřízení reklamace proběhne bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
zúčastněné strany nedohodnou jinak.
·
V případě oprávněné reklamace nahradíme
zákazníkovi náklady na poštovné vzniklé zasláním reklamovaného zboží zpět
prodejci. Náhrada poštovného bude zákazníkovi převedena na bankovní účet
společně s částkou za reklamované zboží.
·
Byl-li Váš balík viditelně poškozen
během přepravy nebo pokud po rozbalení zásilky zjistíte poškození zboží,
postupujte prosím podle níže uvedených informací.
Důvody reklamace
Viditelné poškození obalu zásilky při
doručení dopravcem
·
Při přebírání zboží od přepravce prosím
pečlivě zkontrolujte obal zásilky. Pokud bude jevit známky mírného poškození
(např. promáčknutá krabice, odřeniny apod.), je zapotřebí ihned s dopravcem
sepsat "Zápis o poškozené zásilce". Vyvarujete se tím případných
sporů v případě, že bude zboží po rozbalení poškozené.
·
V případě, že kupující sepíše uvedený
"Záznam o poškozené zásilce", je potřeba zaslat kopii přímo prodejci,
aby byla tato nepříjemná záležitost vyřízena v co nejkratším termínu.
Zboží je poškozené, ale obal zásilky byl
v pořádku
·
Je-li zboží poškozené, přestože obal je
neporušený, informujte o této skutečnosti prodávajícího na elektronické adrese: reklamace@svetceskehofilmu.cz,
kde Vám individuálně pomůžeme. Pro snadnější a rychlejší vyřízení reklamace
doporučujeme poslat i fotografii a podrobný popis poškození.
·
Pro vyloučení případných pochybností a
možného zamítnutí reklamace doporučujeme, abyste nahlásili poškození
zboží do 3 pracovních dnů.
Došlo Vám jiné zboží, než jste si
objednali (např. došlo k záměně zásilek na naší straně) máte
právo reklamovat tuto nesrovnalost.
Doprava reklamovaného zboží:
·
Reklamované zboží musí zákazník zaslat
na místo uplatnění reklamace.
·
Dopravu reklamovaného zboží hradí
zákazník. V případě uznání oprávněnosti reklamace, může požádat o úhradu
nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží. Reklamované opravené nebo
vyměněné zboží zašleme zpět na naše náklady.
·
Bližší informace o stavu Vaší reklamace
získáte emailem: reklamace@svetceskehofilmu.cz nebo na tel. čísle +420 775 327 094.
Vrácení zboží
(odstoupení od kupní smlouvy)
Při uzavření smlouvy za použití prostředků komunikace na dálku (§ 1829
odst. 1. Občanský zákoník) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez
uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění (§ 1832
Občanský zákoník).
Dle občanského zákoníku pak navazuje povinnost prodávajícího vrátit,
nejpozději do 14 dnů od doručení vyjádření o odstoupení, kupujícímu zaplacené
finanční částky a povinnost kupujícího zaslat nebo předat prodávajícímu, bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží,
které od prodávajícího obdržel.
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže
spotřebitel odstoupit od smluv (v souladu s § 1837 Občanského zákoníku):
§ na dodávku zboží nebo
služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
dodavatele
§ na dodávku audio a video
nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal
§ na dodávku novin,
periodik a časopisů
§ na členské sekce po
přihlášení kupujícího člena. Jakýkoli nesouhlas s poskytovaným obsahem webové
stránky nelze uplatňovat. Objednávku lze zrušit a vrátit peníze, pouze pokud
kupující se přes svou IP adresu nepřihlásil a tím pádem prokazatelně nepoužil
členskou sekci webové stránky www.dfarchiv.cz
§ Dle § 1837 NOZ pro digitální obsah: l) o dodání digitálního
obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným
souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy (tedy
nepřihlášení se do členské sekce) a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil
spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
O svém záměru odstoupit od smlouvy Spotřebitel informuje Dodavatele
písemnou formou, kterou doporučujeme přiložit k vrácenému zboží.
V tomto případě, je nutné zaslat zboží na adresu:
Pavel Stříbrný
Pod Táborem 34
252 61 Dobrovíz
Pokud je zboží poškozené, nefunkční, vykazuje mechanickou či jinou závadu,
neúplné, opotřebené nebo narušené (např. obal), NELZE ZBOŽÍ VRÁTIT VE
14 ti DENNÍ LHŮTĚ.
Při vrácení zboží do 14 dnů má zákazník nárok na celou kupní cenu a
dopravné uvedené na faktuře. Doručení zboží k nám hradí spotřebitel.
V zásilce s vráceným zbožím musí být přiloženy i tyto dokumenty
§ číslo faktury, popřípadě
přiložte kopii faktury či dodacího listu
§ písemné odůvodnění
vrácení zboží (zboží je nefunkční, nevyhovuje, neodpovídá popisu, jiné apod.)
§ číslo bankovního účtu,
na který má být vrácená kupní cena zaslána
Doporučujeme též zasílané zboží pojistit!
Za případné poškození či ztrátu při přepravě, nenese dodavatel zboží žádnou
odpovědnost. Zboží by tak nemuselo být vůbec dodavatelem přijato.
Reklamační řád nabývá platnost 29.1.2023