16.01.1935 – 23.01.1935 Drobné příspěvky
„Český režisér do Jižní Ameriky. Leo Marten, režisér několika českých filmů, byl pozván brasilskou společnostní Ciné Sonor Stuios, aby pro ni režíroval filmy, které natáčí ve španělské versi. Marten pozvání vyhověl a odjel na Nový rok přes Paříž do Ria de Janeira, kde již byl činný před lety, než se vrátil do Československa.“ (P)
„Příští filmy Karla Lamače. Režisér Karel Lamač připravuje dva nové filmy: „Growreinmachen“, podle známé divadelní hry L. E. Huxleye, a jeden film s Martou Eggerthovou v hlavní úloze pro producenta Rabinowitche, které natočí v Německu po dokončení veselohry „Mladé děvče – mladý muž“ s Anny Ondrákovou a Maxem Schmellingem v hlavní úlohách.“ (P)
„Ohromný úspěch „Řeky“ v Londýně. Český film rež. Josefa Rovenského „Řeka“, který měl, jak známo, 31. prosince v původní české versi londýnskou premiéru v Academy-Theater, má v Londýně ohromný úspěch. Dnes došel do Prahy tento telegram z Londýna: „Řeka“ skvěle přijata kritikou – „Evening Standard“ píše – nejlepší film týdne, přesto že běží nový film Grety Garbo a Wallace Beeryho.“ (P)
„Premiéry filmu „Na růžích ustláno“. Český velkofilm „Na růžích ustláno“, natočený podle stejnojmenné operety J. Weinbergera a rež. M. Cikánem pro spol. Lloydfilm, byl právě censurován. Premiéry budou v Praze od 25. ledna 1935 v kinech Světozor, Juliš a Avion.“ (FTK)
„Původní hudba k nové veselohře Hugo Haase. K nové veselohře Hugo Haase „Ať žije nebožtík“, kterou dokončuje režisér Mac Frič na Barrandově, komponuje původní hudbu mladý talentovaný skladatel Šíma.“ (P)
„Nové filmy u pana presidenta. President Masaryk dal si opět předvádět nové filmy ze světové produkce, což jistě svědčí o dalším upevnění jeho zdraví. Z nových filmů byl panu presidentu Masarykovi předveden poslední René Clairův film „Poslední diktátor“ a anglický film „Nell Gwyn“, oba z produkce spol. Praha-Paříž.“ (FTK)
„Koho jsem včera líbal“ francouzsky a česky. Ve společné produkci pařížské společnosti G. M. Kodak a pražské společnosti Elkafilm se již 14 dní natáčí v atelierech Host film „Koho jsem včera líbal?“ („Le coup de trois“), pod uměleckým dohledem a produkčním vedením Charles de Derlého. Francouzskou versi režíruje Jean de Limour, který s K. Lamačem natáčel v Mnichově francouzsky „Falešná dvojčata“, českou versi režíruje J. Svoboda. Ve francouzské versi hrají: René Lefevre, Simone Vaudry, Pierre Etschapare, Fusir Dir a Vera Flory. V české versi Hana Vítová, Truda Binarová, Lili Molnárová, Theodor Pištěk, J. W. Speerger, Walter Taub a Bálek-Brodská. Film počal natáčet operatér V. Vích.“ (P)
„Co se připravuje v českém filmu. Začátek roku 1935 je ve znamení příprav k natáčení nových českých filmů. V pondělí zahajují na Barrandově natáčení nového filmu Ufy „Slečna Konvalinka“ a v Hostu film rež. Kmínka „Klub tří“. V polovině měsíce začne rež. Slavínský natáčet svůj nový film s A. Nedošínskou „Jedna z milionu“ a v této době bude se také dokončovat Junghansův „Ztracený syn“ (prozatímní název). Natáčení Dafafilmu „Světlo jeho očí“, dále „Eva“ z produkce Jul. Schmitta a další film s Vlastou Burianem.“ (P)
„Film „Slečna Konvalinka“ byl uvede pod názvem pod názvem „Pan otec Karafiát“. Film „Ztracený syn“ byl uveden do kin pod názvem: „… a život jde dál…“. Film „Eva“ jsem nenašel – existuje německá verze, ale ani zmínka, že by se to točilo v české produkci.“ (DFA)
„Filmová reportáž z „Prodané nevěsty“ v pražských kinech. Zajímavá filmová reportáž z „Prodané nevěsty“, která byla natočena spol. Fox v Nár. div. Je promítána ve Foxově zvukovém týdeníku v pražských premiérových kinech a pak poběží ve stech kopiích po celém světě.“ (P)
„Po „Slečně Konvalince“, „Jedna z milionu“ na Barrandov. V Barrandovských atelierech začal již rež. Jan Sviták s natáčením nového českého filmu Ufy „Slečna Konvalinka“ s Riou Byron-Weidenhofferovou v titulní úloze. Filmování potrvá asi do 10. ledna; „Slečnu Konvalinku“ vystřídá „Jedna z milionu“, nový film rež. Vladimíra Slavínského pro Julia Schmitta.“ (P)
„Činže pražských kin půdou dolů. Z podnětu zájmových kruhů připravuje vláda kontrolu nájmu v živnostenských provozovnách. Činže, které byly stanoveny ještě v dobách konjuktury, trvají totiž ve své nepoměrné výši dosud a ženou podniky do úpadku. Markantním příkladem jsou nájmy kin, které dosahují i dvou tisíc Kč denně (!) ještě z dob, kdy se kinům vedlo lépe. Připravovaná vládní akce je jen postupem, který praktikují jiné státy, jež např. i pro nezaměstnané určily, že nesmějí být vystěhováni a dlužné jejich činže súčtují domácím pánům na daně.“ (FTK)
„Příští týden se začne filmovat „Klub tří“. Nový český film „Klub tří“, který bude režírovat O. Kmínek, začne se natáčet příští týden v atelierech Host po dokončení veselohry „Koho jsem včera líbal?“. (P)
„Přesídlení Svazu filmového průmyslu a obchodu. Svaz filmového průmyslu a obchodu v ČSR přesídlí od 1. ledna 1935 do gremia pražského obchodnictva, Praha II., Lützowova 36. (P)
„Lützowova – dnešní Opletalova“ (DFA)
„Přípravy k natáčení filmu. „Černý démant“. Sáša Razov dokončil původní libreto, jehož děj se odehrává v krajině a v dolech kolem Moravské Ostravy, nazvané „Černý démant“. Libreto zakoupil J. Reiter-Elektafilm a Sáša Razov odjel do Mor. Ostravy, aby tam s odborníky zpracoval technickou část scenáře. A natáčením exteriérů pro tento film bude započato v lednu.“ (P)
„Film „Černý démant“ jsem nenašel. Sáša Razov v roce 1935 natočil jako spolu scenárista „Hrdina jedné noci“, který měl premiéru 19. dubna 1935. Pracovní názvy filmu „Hrdina jedné noci“ jsou: „Rytíř smutné postavy“ a „Výlet do rytířských dob“. Existuje krátký film téhož názvu „Černý démant“, ale ten je z roku 1955.“ (DFA)
„Slovanské jesličky ve filmu. Nejkrásnější slovanské jesličky, umělecké dílo V. Clekla a O. Štáfla, postavené o Vánocích v kostele sv. Antonína, byly zachyceny pro zvukový žurnál Ufy, který je promítán v pražských premiérových kinech a v Kinemě Burianova divadla.“ (P)
Kinorevue 21/1935 (415-419)
v původním jazyce a stylistiky