12.09.1935 – 18.09.1935 Drobné příspěvky
„Velbloud uchem jehly” v říjnu na Barrandově. S filmováním Langrovy veselohry „Velbloud uchem jehly”, která bude natočena v české a německé verzi v produkci Emila Meissnera pro spol. Moldaviafilm, začne rež. Mac Frič koncem příštího měsíce na Barrandově.“
Premiéra: 19. ledna 1937, Moldavia (DFA)
„Čaje filmových umělců. Podle vzoru zahraničních velkoměst budou 20. t. m. zahájeny v elegantních místnostech Zámečníkova tabarinu na Václavském náměstí, čaje filmových umělců o páté. Čaje, které budou navštěvovati přední filmoví umělci, kteří budou dávati přítomným své autogramy, budou spojeny s módní přehlídkou, mezinárodním prvotřídním programem. SpoIuúčinkuje Zámečníkův jazzorchestr. Vstup volný. Čaje, které se budou konati vždy ve čtvrtek a v neděli, mají býti přátelským pojítkem mezi českými filmaři a obecenstvem.“
„Český výchovný film z oboru lékařství. Od 20. září poběží v kinu Hvězda zajímavý snímek domácí výroby firmy PDC „Osudná chvíle”. Bude to premiéra dramatického díla, líčící následky pohlavních nemocí, jež nejsou včas léčeny. Film naznačuje, jaké neprozřetelnosti se dopouští člověk, který z falešného studu nevyhledal včas lékaře. Není to dílo suše moralizující, nýbrž pojednávající velmi poutavou formou o velmi důležitých věcech, o kterých se málokdy mluví. Snímek byl vyroben s podporou čsl. ministerstva zdravotnictví a je určen také pro promítání ve školách.
Premiéra: 20. září 1935, P. D. C. (DFA)
„Lidové písně a písničky v „Maryše”. Ve zfilmované hře bratří Mrštíků „Maryša” uslyšíme mnohé krásné národní písně, dnes již skoro zapomenuté; jako „Já mám kosu, kosinku …“, „Až já smutný půjdem na tu vojnu …”, „Alá matičko, velmi stará …“, „Chlapci Vlčnovjané, mají koně vrané…“, „Ty mosiš, má milá zapomínat …“, „Okolo Hradišta voděnka teče …“ a m. j.“
Premiéra: 29. listopadu 1935; Monopolfilm (DFA)
„Důkaz o divadelnosti filmu. Podává jej nová česká veselohra „Vyučování lásce”, která měla premiéru dne 17. září v Komorním divadle. Napsal ji známý filmový kritik A. J. Urban, jenž se před několika týdny vrátil z Hollywoodu. je přirozené, že Urban jako filmový kritik vidí velké množství filmů, naproti tomu přijde pro nedostatek času zřídka do divadla. A přece se vedoucí činitelé vinohradského divadla shodli na tom, že veselohra je divadelně neobyčejně dobře postavená. Což tedy znamená, že autorovi byly při jeho práci víc na prospěch filmové než divadelní zkušenosti a že dnešní film je víc divadlem než filmem.“
Kinorevue 04/1935 (60-61)
v původním jazyce a stylistiky