29.08.1935 – Drobné příspěvky

22.08.1935 – 29.08.1935 Drobné příspěvky

První políbení (1935) – © Monopol Julius Schmitt
František Paul vytvořil dobře prokreslenou postavu v novém filmu rež. Vladimíra Slavínského.

„Francouzská verse „Život je pes“ na na Barrandov. Minulé pondělí začala se v barrandovských ateliérech natáčet francouzská verze Fričovy veselohry „Život je pes”. Francouzskou verzi bude režírovat M. Capplione a hlavní úlohy vytvoří M. Brasseur, Simone ArletyM. Vallé. Film, jehož interiéry staví arch. St. Kopecký, bude natočen v produkci A-B pro Elektafilm za produkčního vedení Josefa Steina.“

Premiéra: 25. prosince 1936; Elektafilm

 *Režie: Roger Capellani; hrají: Pierre Brasseur, Arletty, Marcel Vallée. Z českého štábu: hudba: Pavel Haas; kamera: Otto Heller; scénář: Martin Frič, Hugo Haas; hrají: Jára Kohout

 „Slavínský bude režírovat „Vdavky Nanynky Kulichovy”. Úspěšný němý film rež. M. J. KrňanskéhoVdavky Nanynky Kulichovy”, zfilmovaný podle předlohy Ignáta Herrmanna Elektafilmem, bude znovu natočen jako zvukový toutéž společností. Jako režisér byl v těchto dnech angažován Vladimír Slavínský.“

Premiéra: 25. prosince 1935; Elekta (DFA)

 „Německo proti československým židům. Československé filmové kruhy jsou rozrušeny zprávami o zrušení závazků, podle kterých měla berlínská spol. Tobis dodati Československým firmám již zamluvené filmy. Postiženy byly pouze nearijské firmy a exploatace těchto filmů byla Berlínem svěřena ústecké spol. Wolfram-filmu, která byla uznána za arijskou. Při té příležitosti upozorňujeme na říšský sjezd kinomajitelů v Berlíně 31. března 1933, kde němečtí kinomajitelé z Československa spolu s rakouskými vydali provolání, v němž se stavěli positivně k nové situaci v Německu a (doslovně citováno z provolání) „cítí se na život a na smrt spojeni s osudem svých německých kolegů”. V provolání protestovali tito pánové proti židovskému meziobchodu s německým filmem v mezinárodním filmovém půjčovnictví. Za toto spojení na život i na smrt vyhovuje tedy teprve nyní Třetí říše německým kinomajitelům z Československa a zbývá jen otázka, jak dlouho si to všechno necháme líbit, neboť je to přímý zásah Berlína do obchodování československých příslušníků.“

 „Filmwoche” podniká útoky na Prahu. Orgán německých kinomajitelů v ČSR „Filmwoche” psal vjednom ze svých posledních čísel o poměrech v pražském filmovém světě takovým způsobem, že napadené osoby z kruhů kinomajitelů budou musit se hájit soudními zákroky proti pisateli článku, jakož i odpovědnému redaktoru. Tato záležitost bude předmětem jednání příští výborové schůze Ústředního svazu kinematografů.“

 „Příští týden synchronizace „Bezdětné”. Nový český film M. J. Krňanského „Bezdětná” bude tento týden hudebně synchronizován v barrandovských ateliérech. Při synchronizaci budou účinkovat sbory a zesílený orchestr za řízení skladatele Josefa Dobeše.“

Premiéra: 8. listopadu 1935; Elekta (DFA)

Kinorevue 01/1935 (12-13)

v původním jazyce a stylistiky

Pavel Stříbrný
administrátor stránek
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *