Z FILMOVÉHO PANOPTIKA – VLADIMÍR SLAVÍNSKÝ

Právo na hřích (1932) © Oceanfilm
Zdeňka Baldová a Truda Grosslichtová

Z FILMOVÉHO PANOPTIKA – Vladimír Slavínský

Vladimír Slavínský, tento avantgardní filmový režisér, jemuž děkuje český film za řadu děl revolučního významu, vyslovil se nedávno o zvláštnosti filmového materiálu těmito výstižnými slovy: „V prvých letech své existence nelišila se práce filmového režiséra od práce divadelní. Představeni s herci, zbavenými slov, ofotografované na film — to byly první filmy. Později se ukázalo, že film může nejen prostě zaznamenávat děje, nýbrž že je může vyjadřovat na plátně, zvláštním, jen jemu vlastním způsobem. Že aparát v rukou režisérových může nechat diváka nejen vidět, ale i probírat se filmovým dějem. Zde se po prvé ukázal podstatný rozdíl mezi divadelním režisérem a budoucím režisérem filmovým.” Hořejší odvážný filmový záběr dokazuje, jak skvěle realizoval tylo své názory…

Kinorevue 1936/33 (106)

v původním jazyce a stylistiky

Pavel Stříbrný
administrátor stránek
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *