02.01.1935 Drobné příspěvky

02.01.1935 – 08.01.1935 Drobné příspěvky  „Také dr. Wanka angažován berlínskou Ufou. Po Lídě Baarové, která podepsala berlínské Ufě smlouvu na tři filmy, byl angažován toutéž společností také dr. Wanka, který hrál ve Slavínského filmu „Kráčmerka“ a filmuje nyní v Hostu u rež. Binovce ve veselohře „Hubička ve sněhu“. Dr. Wanka měl již podepsanou smlouvu s berlínskou Ufou na film „Barcarola“, v němž...

02.01.1935 – NEUBABELSBERG největší filmové město Evropy

Ivo Ducháček  Filmové ateliery společnosti Ufa leží několik kilometrů za Berlínem; musíte projet celou periferií Berlína, celou řadou zahrad s lesem hakenkreuzlerských vlajek, než uvidíte veliký nápis: Ufa-Atelierseubabelsberg.  Plocha 530.000 kvadrátních metrů zastavěná 62 velkými budovami působí na návštěvníka nesporně mohutným dojmem. Dojmem ještě větším působí ten ustavičný ruch, bourání a stavba, výzdoba a strhávání dekorací, prostě stálá změna. Najdete...

Premiérová kina – 28.12.1934-03.01.1935

28.12.1934 – 03.01.1935 ADRIA /Praha II, Jungmanova 41/ Nezlobte dědečka režie: Karel Lamač hrají: Vlasta Burian, Adina Mandlová, Hana Vítová, Theodor Pištěk, Čeněk Šlégl a jiní.. premiéra: 21.12.1934 (2. týden) ALFA /Praha II, Václavské nám. 30/ Divoký náklad AVION /Praha II, Václavské nám. 49/ Moskevské noci BERÁNEK /Vinohrady, Londýnská 26/ Matka Kráčmerka režie: Vladimír Slavínský hrají:...

26.12.1934 – Drobné příspěvky

26.12.1934 – 02.01.1935 Drobné příspěvky  „Lída Baarová se vrátila do Prahy. Lída Baarová, která podepsala s berlínskou Ufou smlouvu, podle níž bude hrát ve třech filmech této společnosti, vrátila se do Prahy, neboť začne filmovat v „Barcarole“ jejíž děj se odehrává v letech 1912, až příští týden. Partnerem Baarové, které berlínská Ufa angažovala zvláštní učitelku, aby její německá výslovnost byla...

26.12.1934 – Filmové Defilé

J. L. Šmejkal: Každý začátek je těžký. I začátek filmu byl těžký. Na sklonku příštího roku (1935) bude tomu teprve 40 let, co se konaly prvé veřejné projekce kinematografem, vynalezeným bratry Lumièry. Prvé filmy vyrobil od snímků až ke konečné úpravě Luis. Sám je natáčel, sám vyvolával, kopíroval i promítal. Prvá soukromá představení se konala jen pro...

Premiérová kina – 21.12.-27.12.1934

30.11..-06.12.1934 ADRIA /Praha II, Jungmanova 41/ Nezlobte dědečka režie: Karel Lamač hrají: Vlasta Burian, Adina Mandlová, Hana Vítová, Theodor Pištěk, Čeněk Šlégl a jiní.. premiéra: 21.12.1934 (1. týden) ALFA /Praha II, Václavské nám. 30/ Divoký náklad AVION /Praha II, Václavské nám. 49/ Moskevské noci BERÁNEK /Vinohrady, Londýnská 26/ Matka Kráčmerka režie: Vladimír Slavínský hrají: Antonie Nedošínská,...

19.12.1934 – Drobné příspěvky

19.12. – 26.12.1934 Drobné příspěvky   „Dvacetiminutový český film „Listopad“. V minulých dnech dokončil režisér Otakar Vávra s Alexandrem Hackenschmiedem u kamery natáčení zvukového dvacetiminutového filmu „Listopad“, filmové novely, jejímž autorem je O. Vávra. Dialogy k tomuto filmu napsal brněnský básník Edvard Valenta a hrají v něm Fritz Klippel, přední člen pražského německého divadla, a Jiřina Čermáková, členka brněnské činohry. Čermáková je novým...

Premiérová kina – 14.12.-20.12.1934

07.12. – 13.12.1934 ADRIA /Praha II, Jungmanova 41/ Sedmnáctiletá ALFA /Praha II, Václavské nám. 30/ Chopinův valčík na rozloučenou AVION /Praha II, Václavské nám. 49/ Program podle návěsti BERÁNEK /Vinohrady, Londýnská 26/ Program podle návěsti GAUMONT /Praha II, Václavské nám. 51/ Šest žen Jindřicha VIII. FÉNIX /Praha II, Václavské nám. 60/ Nesmrtelná píseň HOLLYWOOD /Praha II,...

12.12.1934 – Drobné příspěvky

12.12. – 19.12.1934 Drobné příspěvky „Filmový poradní sbor jmenován. Min. obchodu jmenoval předsedu Filmového poradního sboru vrch. odb. r. JUDra a PhDra A. Rathauského, členy podle návrhu odborových organisací za Ústřední svaz kinematografů předs. V. Wokouna (nahr. řed. E. Sirotka a gen. taj. Dra Kusého), za Svaz filmového průmyslu a obchodu mjr. R. Průšu (náhr. řed. Bedu Hellera a taj. dra Orta), za svaz filmové výroby...

12.12.1934 – Od kamery k projekčnímu stroji

OD KAMERY K PROJEKČNÍMU STROJI  Obecenstvo, sedící v pohodlných křeslech hlediště biografu, se obyčejně pramálo zajímá o technické zákulisí výroby filmu.  Spíše je zajímají zápletky stínových dramat a tváře oblíbených hvězd — a leckterý divák vnímá i tyto dvě věci jen jaksi mimochodem, spíše jako nutné zlo, protože jeho pozornost je soustředěna k roztomilé sousedce, pro kterou dvěma vstupenkami nekoupil vzrušení...